Eten,  Sporten

Gezond en fit blijven tijdens het thuiswerken

Werk je momenteel thuis, ben je weinig in beweging en merk je dat dit af doet aan je energie? Dan is het belangrijk om actief bezig te zijn om fit en gezond te blijven. Het is belangrijk dat je niet in een sleur komt, maar juist energiek je dag kan beginnen. Thuiswerken kan veel van je vragen, zeker wanneer je thuissituatie niet optimaal is. In deze blog nemen we je mee in een aantal praktisch tips en tricks waardoor je toch fit kan blijven.

Let op je voeding!

Voeding is de basis waarop je lichaam functioneert. Vaak is het lastig om op je voeding te letten. Het is daarom aan te raden om maaltijdvervangers te gebruiken. Maaltijdvervangers zorgen ervoor dat je op de lange termijn fit kan blijven. Maaltijdvervangers is een concept waarbij je jouw standaard maaltijden vervangt door maaltijd waarbij je de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Wanneer je de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt, zal je dag met goede energie starten. Is daarnaast voor jou ook het doel om af te vallen? Dan is het slim om koolhydraatarme maaltijdvervangers te proberen. Hierdoor zorg je dat je minder koolhydraten binnenkrijgt.

Ga regelmatig naar buiten

Het is belangrijk dat je regelmatig naar buiten gaat. Door in beweging te zijn en buiten te zijn krijg je weer een boos om verder te gaan. Daarnaast is het belangrijk dat je jouw verteringsstelsel op gang helpt. Dit doe je door even goed te bewegen. Ga daarom even een stuk wandelen of fietsen. Je kan het ook combineren met een work-out.

Intensief bezig zijn

Naast dat je actief bent is het ook belangrijk dat je minimaal 3 keer per week intensief sport. Intensief sporten houdt je longen bijvoorbeeld gezond. Met cardiotraining kan je ervoor zorgen dat je uithoudingsvermogen op peil blijft. Uit onderzoek blijkt dat je met drie keer per week een uur intensief sporten je conditie binnen een half jaar met vijf procent kan verbeteren.

Naast cardio kan je ook aan krachttraining doen. Let hierbij wel op dat wanneer je krachttraining doet, dat je niet persé buiten bent. Het is daarom belangrijk dat je na je krachttraining ook nog even buiten een wandeling maakt.

Regelmaat

Bij alle bovenstaande punten is het belangrijk dat je regelmaat creëert en niet na een maand weer stopt. Dit vergt voor sommige wat energie maar uiteindelijk zorg je ervoor dat je op de lange termijn meer energie krijgt en beter in je vel zit. Ook zie je vaak pas resultaat als je dit voor de lange termijn aanhoudt.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *